Nákup neodmysliteľne patrí k bežnej domácnosti. Ku každej domácnosti. Aj v minulosti sa nakupovalo, ale určite nie v takej miere ako dnes. A napriek tomu na nás výrobcovia a predajcovia používajú oveľa väčšie a rafinovanejšie triky ako voľakedy. Práve preto, aby práve oni predali. Aby nepredala ich konkurencia, pretože tú majú v dnešnej  dobe dosť veľkú.

reklmaa

Prečo si kupujete práve to pivo a nie iné?
Pretože vám chutí ? Alebo pre jeho zvuk pri otváraní plechovky alebo fľaše?
Krútite hlavou? Nemali by ste. Výrobcovia si naozaj navrhujú také fľaše a také plechovky, aby mali jedinečný zvuk pri otváraní. To by ste nepovedali, že? A vytvárajú taký jedinečný zvuk, že si hneď dokážeme spojiť s daným výrobkom. Veď skúste si všimnúť reklamu na nejaké pivo alebo coca colu, či niečo iné? Neotvárajú v tom klipe fľašu náhodou? A započúvajte sa do toho zvuku, žiadny z nich nie je identický ako tie ostatné. Ste prekvapení? Nebuďte!

Život je taký a každý sa snaží prežiť tak ako najlepšie vie a zarobiť si čo najlepšie do budúcna, aby sa nemusel starať o zdroj príjmu. Predajcovia a výrobcovia sú vynaliezaví a myslia naozaj na každý detail, ktorý by mohol spotrebiteľa ovplyvniť pri jeho budúcom alebo terajšom nákupe. Nie je možné, aby ste odhalili všetky možné triky, ktoré na nás používajú, pretože ich je obrovské množstvo. Každý z nich sa snaží prekonať konkurenciu tak ako môže.

coca cola

My sa brániť môžeme len vlastnou regulovanou spotrebou. Nie je na škodu zamyslieť sa niekedy nad svojou neúmernou spotrebou, ktorú by sme naozaj mali v mnohých ohľadoch začať krotiť. Pri najbližšej príležitosti si skúste všimnúť nákupné košíky plné rôzneho jedla od výmyslu sveta, ktoré nemajú daní ľudia šancu skonzumovať. Nie je to mrhanie? Nie je to zbytočný prepych, nad ktorým by sme sa mali zamyslieť? Ale to už je na inú debatu…

Mohlo by se vám také líbit: